Ксеноновите фарове осигуряват значително повече светлина на пътя от класическите халогенни фарове. Те повишават безопасността, когато е тъмно и сега се срещат в почти всички класове превозни средства. От тази статия ще разберете за структурата на ксеноновите фарове и как те работят. Можете също да разберете какво причинява неуспех на ксеноновите баласти, как бързо могат да бъдат открити неизправности и колко опасно е преоборудването на незаконни ксенонови фарове. Разработени през 40-те години, ксеноновите светлини са представени през 1951 г. от немския производител на осветителни тела Osram. Те бяха добре дошли за заместване на неефективната лампа с въглеродна дъга и се използват и до днес в кината по целия свят. Ксеноновите светлини използваха електрическа дъга на мястото на метална нажежаема жичка, за да осигурят повече лумени (измерване на изходната светлина), докато консумират по-малко електроенергия, което ги прави по-енергийно ефективни. Те също издържат между 200 и 400% по-дълго от халогенните си колеги. Въпреки че материалите, използвани при производството им, ги правят по-скъпи, много автомобилни шофьори ги разглеждат като очевидния избор за тяхната мощност, ефективност и продължителност на живота.
МОДУЛ НА BI-XENON: ФУНКЦИЯ
Ксеноновите фарове се състоят от газовата лампа, ксеноновия баласт и системата за отражение и проектор. Bi-Xenon означава, че дългият и късият лъч се реализират от прожекционен модул. Това има предимство, понеже е необходим само един баласт. Това означава, че две светлинни разпределения с голям светлинен поток са реализирани в най-малкото инсталационно пространство.
ПОВРЕДЕН КСЕНОН БАЛАСТ
Неизправният баласт води до пълна повреда на фара.
Причините за отказ на баласта включват:
- Липса на захранване
- Липса на заземяване
- Неизправна електроника в устройството
- Вътрешно късо съединение
ПРОВЕРКА НА КСЕНОН БАЛАСТ: ОТСТРАНЯВАНЕ НА НЕИЗПРАВНОСТИ
- Проверете дали баластът се опитва да запали крушката, когато светлината е включена. Опитите за запалване могат ясно да се чуят в близост до фара. Ако опитите за запалване са неуспешни, ксеноновата крушка трябва да бъде тествана с помощта на крушката от другия фар.
- Ако не се направи опит за запалване, предпазителят трябва да бъде проверен.
- Ако предпазителят е наред, проверете захранването с напрежение и заземяване директно на баласта. Напрежението трябва да бъде най-малко 9 волта.
- Ако захранването с напрежение и заземяване, както и ксеноновата крушка, са наред, причината за повредата е дефектен баласт.
RETROFITTING НА КСЕНОНОВИ ФАРОВЕ : ЗАБЕЛЕЖКА